Főoldal » 2017 » Február » 14 » Alphaville történelem 11. - A Forum
10:20 AM
Alphaville történelem 11. - A Forum

„Delight is our profession!“ - a legelső koncert

Egy igazán izgalmas vállalkozás vette kezdetét a minap, hiszen az Alphaville levelező listájára (és aztán rögtön az alphavillenow.com-ra is) felkerült Marian és Bernhard bejegyzése az együttes első, 1982-es szilveszteri koncertjéről. Ezt hamarosan követni fogja majd az 1991-es és 1993-as koncertek mementója a setlistekkel együtt. Jöjjön akkor most tehát a Forum-ban elhangzott konci dallistája és emlékezete…
 

Kedves Listatagok!
 

Az 1982-es, 1991-es és 1993-as koncertek dallistájára vonatkozólag Bernhard és én el kezdtünk nyomozni, hogy milyen dalokat játszhattunk azokon a fellépéseken. Időrendi sorrendben, 1982-vel kezdjük. Szerencsére Bernhard megőrizte a mintákat, amiket kísérő zenékként használtunk fel erre a koncertre. De még így is nehéz volt a találgatás. A legtöbb dal abból a korszakból létezik, ha máshol nem az emlékeinkben, és a kíséretekből legalább a basszus és dob részek megmaradtak. Így válhatott ez a vállalkozás egy izgalmas régészeti feltárássá a régi nagy piramis belsejében, amit Alphaville-nek hívunk.

Nos, itt van az első feltárásunk. Élvezzétek!

Marian és Bernhard
 

Enger, Forum Club, 1982 szilvesztere
 

Imperial Youth Overture – Hasonló a Dreamscapes-en megjelent instrumentális verzióhoz. Egy Bernhard kompozíció, amely még mindig benne van a kedvenc Alphaville Top 20-as listámban.
 

New Messiah - „...rising from the graveyards of the night“ ez az egyetlen sor maradt meg az emlékezetemben ebből a dalból. Nem kétséges, ez a messiás valami gonosz fickó az alvilágból.
 

Unidentified 1 – (Azonosítatlan 1) bocsánat, de ez elmerült a feledékenység tengerében.
 

Infinite Games Unlimited (A Fanfare Song) – ez tulajdonképpen a felvezető himnusza volt annak a kollektívának, amelyet mi találtunk ki Nelson néven (talán emlékeztek rá, az Alphaville része volt ennek a szocialista kommunának) annak érdekében, hogy támogassa a mi művészi elképzeléseinket. „Delight is our profession!“ – ez volt a dal szlogenje és refrénje. Milyen édes!
Szükséges volt elmondanunk, minthogy a célunk a világ zeneiparának forradalmasítása volt. „Megalomániás hippik határtalan álmodozása” – ez lett volna a találó címke rá.

 

Red Rose – ez nem az a dal, ami az Afternoons In Utopia-n megjelent, de Bernhard dala 10 év elteltével az Iron John-ná formálódott.
 

Welcome To The Sun – képzeld el a Kraftwerk-et, amint walzert táncol egy elmegyógyintézetben.
 

Forever Young – alapvetően a demo 1 verzió a Dreamscaps-ről.
 

Succes – sajnos, ez egy nagyon sikertelen emlékezés a részemről.
 

In Circles – eredetileg ez egy rövidfilmez készült zene volt a berlini Filmakadémia egy tanulójától. A film nem tudom miről szólt, de a rendező neve René volt. Köszi René, hogy hittél bennünk, amikor senki más.
 

Unidentified 2 – (Azonosítatlan 2) az abszolút kezdők egy szörnyű korai munkája amennyire meg tudom ítélni a visszajátszás alapján. Bájos.
 

Ivanhoe – „Hey, Faye Wray, nem akarod megfogni a kezem? Találkozhatunk a Turn Tower-nél ma éjjel, ahol a kelet és nyugat olvad össze a mozifeliratok fényében.” Volt egy kilátó Berinben a Stresemannstrasse és az Askanischer Platz találkozásánál a 70-es évek végén és volt ott egy diszkó a tető alatt. Az a diszkó volt az egyik kedvenc helyünk, ahol tudtunk csajozni, inni és cigizni, álmodozni egy nagyszerű jövőről, hogy egyszer híres művészek leszünk, vitatná-e ezt valaki?
 

Carol Masters – alapvetően a demo 1 a Dreamscapes-ről.
 

A Holiday On Ice – egy parti dal jégrevüként megrendezve. Ha jól emlékszem a szöveg foglalkozott táncoló jegesmedvékkel, űrhajósok unalmasan felöltözve és egy egész klasszikus zenekarral pingvinekből, a főszereplő pedig egy fiatal, vonzó korcsolyázó hölgy, amely körülírta a fiatalkorúak gazdagságát, mint amikor az „angyalok szállnak alá a mennyből”. Ezért is hangzott el a kórusban a „Kyrie, Kyrie, Kyrieeleison“. Jól illenének egy Mary Poppins folytatásba.
 

Lassie Come Home - alapvetően a demo 1 a Dreamscapes-ről.
 

… és igen, a Big In Japan-t nem játszottuk.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(Ezt az utolsó mondatot nem értem. Azt mondja, hogy a Big In Japan-t nem játszották.
A Dreamscapes 7es lemezén szereplő FFF Time Warp középső része viszont egyértelműen a Forum 82-es koncert felvételét használta fel a Dreamscapes bookletje szerint.
Akkor most mi van??? - vafe)

Megtekintések száma: 917 | Hozzáadta:: vafe